Opleidingen

  1. Workshops

Het zijn bizarre tijden. We leven in onzekerheid. Hoe moet het nu verder? In het post – corona tijdperk is het van belang dat mensen (snel ) de weg vinden naar uw bedrijf, product of dienst.  Hoe pak je dat aan, wanneer iedereen met dezelfde issues zit:  de draad in het bedrijfsleven terug oppikken én de lege beurs in korte tijd vullen ?

De digitalisering draait op volle toeren.  Nog nooit hebben we zoveel soelaas gezocht in digitale oplossingen.  Maak hier gebruik van!  Zet uw bedrijf in the picture, in the spotligths en trek zo nieuwe klanten aan met behoud van bestaande klanten.  Klanten kopen eerst vertrouwen en verhalen, daarna pas uw producten of diensten.

Wij Becks & Becks matchmakers kunnen u daarbij helpen!

Borduur verder op het succes van dit digitale tijdperk met een zeer betaalbare video.  Een film die het DNA en de ziel van uw bedrijf toont, vertrouwen wekt en het authentieke van uw onderneming op de kaart zet.  In tal van studies is al vaker het succes van video aangetoond.  Omdat wij mensen vooral visueel ingesteld zijn, blijven beelden hangen en overtuigen ze ons meer dan woorden. Video is ook een geweldig middel om promoties te verkopen.

Wij staan allemaal in de startblokken, wachtend op het schot, het startsein en daarna is het  alle hens aan dek.  Het gaat veel vragen van u en uw personeel.  Harder werken, meer werken.  Burnouts, onnodige stress vermijden is dan cruciaal en een goede verstandhouding en optimaal samenwerken essentieel.

Ook hierbij kunnen we u van dienst zijn.

Via korte en betaalbare workshops leren we u en uw personeel hoe je door efficiënter samenwerken en goede communicatie meer geld binnen haalt, meer (potentiële ) klanten bereikt en je personeel optimaal ingezet wordt, zonder energie verlies.  Kortom kleine workshop met grote resultaten.

Interesse? Geef ons een seintje en we nemen graag contact met u op voor een vrijblijvend gesprek. U kan ons bereiken via e-mail ilona@i-matter.be / inge_becks@hotmail.com

Of via gsm 0476/527253 – 0477/289994

SAMEN GAAN WE ERVOOR!

 

2.Verbindend communiceren

Werken volgens de principes van ‘verbindende communicatie’, zorgt voor een beter contact, meer vertrouwen,  innerlijke rust en op termijn een hoger rendement.

Inhoud    

Verbindende communicatie is een wijze van denken, doen en communiceren.  Ze zorgt voor wederzijds begrip in ons contact met anderen, omdat we op een respectvolle manier leren te zeggen wat we nodig hebben, wat ons op het hart ligt, waarom iets niet werkt voor ons  En dit zonder in verwijten te vallen.  Verbindend communiceren kan je overal, zowel op het werk als privé. Het bevordert de samenwerking tussen mensen, omdat ze leren dat je echt naar elkaar kan luisteren en begrip kan tonen, zonder aan je eigen behoeften te verzaken.

In ons leven leren we vaak hoe we ons moeten richten op de gevoelens en behoeften van anderen.  We worden meesters in het afstemmen op anderen en niet op onszelf. Wanneer we onze eigen gevoelens en behoeften in kaart kunnen brengen en tegelijk rekening houden met die van anderen, volgen we een nieuw route.  Die route leert ons niet alleen een nieuwe taal, maar brengt ons ook een nieuwe manier van denken en handelen bij.  Het is een intensief proces, dat oefening vergt, maar ook veel positieve gevolgen heeft.

Wat leer je:

  • Je verwerft inzicht in je communicatieve – en luistervaardigheden
  • Je leert je boodschappen op een duidelijke en respectvolle manier te brengen
  • Je leert empathisch luisteren, de kracht om elkaar te begrijpen, toe te passen
  • Je leert hoe je de samenwerking met anderen kan bevorderen
  • Je verwerft inzicht in de besluitvorming en je komt tot besluiten die gedragen worden door de groep
  •  Je leert hoe je efficiënt vergadert
  • Je leert hoe multidisciplinair werken bevorderlijk is voor een goede samenwerking
  • Je leert je eigen groepsrol kennen en optimaal gebruiken
  • Je leert succesvol onderhandelen

Aanpak:     

In een tweedaagse opleiding leer je wat verbindend communiceren in de praktijk oplevert.  Aan de hand van oefeningen zoomen we in op verschillende werksituaties.  De deelnemers leren hoe ze anders naar bepaalde situaties kunnen kijken en hoe ze er ook anders op kunnen reageren.  Ze krijgen een beter inzicht in bepaalde patronen en in het gedrag van anderen en zichzelf.  Deze opleiding geeft je ontzettend veel tools mee om je communicatie op alle niveaus te verbeteren.

Docenten:

Ilona Becks : Trainer, loopbaancoach en bedrijfspsychologe, gespecialiseerd in selectie, assessment en HR.

Inge Becks: Trainer, Interne Communicatie, journalist, filmmaker en presentatrice

Make – over:  

Na de tweedaagse opleiding, voorzien we na een paar maanden een terugkomdag. We bekijken het als een soort van make-over.  Op die dag, blikken we terug naar hoe de deelnemers de tips & tricks die ze leerden, toegepast hebben. Is het goed gelukt? Waar hapert het nog?  We helpen hen ook die laatste bocht te nemen en gaan aan de hand van oefeningen dieper in op hetgeen hen nog belemmert.